2011. szeptember 23., péntek

Piarista öregdiákok a Magas-Tátra fenséges bércein

Abban a szerencsében volt részem, hogy a múlt hétvégén két fiatal advocatust kalauzolhattam a Tátrában, kik a piaristák iskolapadjait koptatták. Érdekességként jegyzem meg, hogy Komarnicki Gyula, a Magas-Tátra legkiválóbb magyar felfedező-hegymászója szintén a piaristáknál érettségizett ügyvéd volt (sőt, akkor már említsük meg Serényi Jenő jeles Tátra-mászót is mint egykori piaristát).
Az első nap délutánján a Sárga-fal normálútjával melegítettünk, majd másnap a Markazit-toronyra (2611 m) másztunk fel a szép délkeleti-gerincen, onnan a kitetté váló gerincen tovább a Jégvölgyi-csúcsra (2630 m), majd vissza a Markazit-toronyra, onnan leereszkedtünk a Kisnyereg-hágóba, s onnan újabb gerincmászással a Vörös-toronyra (2466 m). Azután a Vöröstorony-hágó érintésével tértünk vissza az Öttó-katlanában fekvő Téry-menedékházba.
Másnap a Lomnici-csúcs (2634 m) zárta a sort, melyet az érdekes és nagyszerű Jordán-úton értünk el. Lefelé a normálúton ereszkedtünk a Lomnici-nyeregig, majd onnan az óriási törmelékszakadékon le a Kis-tarpataki-völgybe. "jó mulatság, férfimunka volt"