2011. július 28., csütörtök

Következő túrámat egyik alpesi kedvencemre, a csodás Grossglocknerre (3798 m) vezetem a jövő hétvégén. Augusztus 7-én Kals felől a normálúton kapaszkodunk fel Ausztria legmagasabb csúcsára.


Augusztus 8-án pedig a merészen felszökő Stüdl-gerincen mászunk föl a patinás vaskereszthez.


Mindkét mászáshoz lehet még csatlakozni a mecsmaszo@gmail.com címen.



1999-óta foglalkozom oktatással, s büszkén gondolhatok rá, hogy számos kiváló alpinistát indítottam el útján, de ugyanolyan örömmel tölt el, mikor olyan volt tanítványaimmal találkozom a sziklamászóhelyeken, akik egyszerűen csak saját örömükre végzik e tevékenységet. Jó néhány éve vizsgáztatással is foglalkozom a Magyar Hegymászó Oktatók Kamarájának vizsgabiztosaként. A Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudomyányi Karának Továbbképző Intézetében hegymászó szakoktatói és szakedzői minősítést szereztem. 2002-ben a Chamonix-ban található ENSA (Nemzeti Sí- és Hegymászó Iskola) „Mountain leader” kurzusán ismerkedtem meg a hegyivezetés francia koncepciójával. Azóta sok-sok embert kalauzoltam fel különféle csúcsokra, sziklafalakra (a Mont Blancra például 91 %-os sikerességi rátával). Túlzás nélkül mondhatom, a mai napig fölemelő érzés számomra, hogy hozzájárulhatok más emberek hegyek nyújtotta, semmihez sem fogható élményeihez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése