2017. október 16., hétfő

Incredible India I.

A Karchakund 1800 méteres észak-keleti falának felső része

A számos pakisztáni és nepáli túra után most újra Indiába vezetett utam, hogy egy kis csoportot kalauzoljak a természet és az emberi világ rejtelmei közepette. Először a Gangesz forrásaként tisztelt gleccsert kerestük fel a Garwhal-Himalájában. Éppen húsz éve jártam itt egy kis magyar expedíció tagjaként, melynek keretében sikerült a világon elsőként feljutni azon az útvonalon a Karchakund (6612 m) 1800 méteres észak-keleti falán. Izgatottan vártam, milyen lesz 2 évtized távolából újra átélni bizonyos élményeket, impressziókat (például a pakora mesés ízét, vagy Gangotri  misztikus atmoszféráját) de semmit sem találtam azokból a régi históriákból - nemhiába...

"Hérakleitosz azt mondja valahol, hogy minden mozgásban van, és semmi sem marad változatlan, és a folyó áramlásához hasonlítva a létezőket, azt mondja, hogy nem léphetsz kétszer ugyanabba a folyóba."
                                                                                     (Platón: Kratülosz 402 A)

Persze, most is voltak impresszióim, élményeim - csak merőben mások, és ez - lássuk be - így van rendjén...

Minden bizonnyal az északi országrész leggyorsabb sofőrét volt szerencsénk megnyerni. A defekt csak a kezdet volt, lefelé a hegyi szakaszon a fékünk is "elszállt", ami pillanatnyi riadalmat okozott (sofőrünknél is), de aztán kézi és motorfékkel levezette az autót a legmeredekebb szerpentinen is.
 Rishikeshben a Gangesz partján nagyszabású szertartásnak lehettünk a részesei.

Az okosnak mondott telefonok már az indiai valóságnak is szerves részét képezik.

A hinduk általában szigorúan vegetáriánusok, néhol azonban gyanúsan sok a sertés (és a hentesüzlet)

Uttarkashiban sokkal meghittebb volt az esti Ganga puja

A remeték, zarándokok szent városa, Gangotri 3100 m-en

Remetebarlang egy óriási gránittömb gyomrában

Akklimatizációs túránk az érintetlen Kedartalba vezetett

Ez a kék juh megajándékozott minket közelségével - ami ritka ajándék

A Thalay Sagar (6904 m) északi fala, melyre az első utat Dékány Péter és Ozsváth Attila mászta 1991-ben
Egy indiai katonai expedíciónak ilyen fogadtatás dukál

Találkoztunk egyébként egy szintén indiai expedícióval, mely a Satopanth-ot célozta meg. Elbeszélgettünk, meséltem nekik Karchakund-mászásunkról is, mely nagy tiszteletet váltott ki belőlük, s megjegyezték, hogy még indiai mászónak nem sikerült feljutni rá.

Útban a Gangesz forrásaként tisztelt gleccserkapu felé

A szegényes Bhoiwasa 3800 m-en, igazán alkalmas a szemlélődő lelki állapot eléréséhez

Szemlélődünk: odakünn szívszorító nyomorúság, no de odabenn, ott mi van...?!

A jégár visszahúzódása és egy közelmúltban bekövetkezett földcsuszamlás miatt a "forrás" elérése igencsak kalandossá vált

A távolban feltűnik az óriási Gangotri-gleccser, a Gangesz szülőanyja

Itt - 4000 méterrel a Bengáli-öböl szintje fölött - születik, aki maga is sokaknak életet ád...

Visszafelé bőrig áztunk a kiadós esőben, Gangotrit úgy hagytuk el, mint valami háborús övezetet. Az úttest tele volt kisebb nagyobb kövekkel, vízátfolyásokkal, de a sofőrünk rutinosan kezelte a helyzetet. Amikor az útviszonyok már konszolidálódtak, s az utasok fellélegezhettek (volna), akkor hibásodott meg a fékünk... Késő délután értük el Uttarkashit, ahol már kellemes meleg volt (a szakadó eső). Ezzel utunk első fejezete lezárult: szép, változatos, kalandoktól sem mentes élményekkel gazdagodtunk.

Kis csapatunk tagjai: Isabelle, Lili, Barbara, Gábor és én

Fotó: Gyapay Gábor és ML

1. Абрам Александр üzletember vagyok, aki képes volt újjáéledni haldokló favágó üzletét egy Isten segítségével, akit Benjamin Lee, a hitelkonzultánsnak hívtak. Jekatyerinburgban vagyok Екатеринбург. Nos, vállalkozást akar próbálni, rendezni az adósságát, kibővíteni a meglévőt, pénzre van szüksége az áruk vásárlásához. Problémái vannak a jó hitelkeret biztosításával, szeretném, ha tudnád, hogy Benjamin úr látni fog téged. Ez a megfelelő hely az összes pénzügyi problémájának megoldására, mert élő bizonyság vagyok, és ezt nem tudom csak megtartani magamnak, amikor mások pénzügyi utat keresnek. Szeretném, ha mind kapcsolatba lépne ezzel az Isten által küldött hitelezővel. a többi részben leírtak felhasználásával e nagyszerű lehetőség részese lehet. E-mail: lfdsloans@outlook.com Vagy a WhatsApp / Szöveg + 1-989-394-3740.