2012. december 29., szombat

Túra a Nagyszalóki-csúcsra (2452 m) - Magas-Tátra, jan. 3-4.

Január 3-4-én – a két ünnep közötti zsúfoltságot elkerülve - évkezdő hegyi túrát indítunk a téli palástjában pompázó Magas-Tátrába. A kirándulás programja és a tervezett menettempó lehetővé teszi, hogy – szakavatott hegyivezető irányításával – olyanok is részesülhessenek a téli hegyek nyújtotta fenséges élményekben, akik nem hegymászók vagy komoly túrázók. A részvételhez a nyitottságon, pozitív hozzáálláson és közepes állóképességen túl túrabakancs és téli túraruházat (síruházat) szükségeltetik.

Az első napon kora reggel indulunk itthonról, s a szállásunk elfoglalása után – mintegy bemelegítésként – a lenyűgöző Nagy-Tarpataki-völgyben gyaloglunk fölfelé. Utunk kezdetben a sűrű fenyvesben vezet, ahol akár medvével is találkozhatunk. A változatos terepen fokozatosan emelkedve elérhetjük a közel 2000 m-es magasságban rejtőző Rabló-házat (Zbojnicka chata), ahol egy forró itallal melegíthetünk a lejövetre. A felsőbb régiókban jó eséllyel láthatunk zergét.
Ezen a napon 700 m szintemelkedés és 5 órányi gyaloglás a maximális célkitűzés.

Mire leszáll az est, visszaérünk hangulatos menedékházunkba, ahol a környezethez illő ételekkel-italokkal készülünk a másnapi csúcstámadásra.

Amennyiben a nap folyamán a terepen nem sikerült volna megismerkednünk a környék faunájával,  szállásunk enteriőrje kárpótol bennünket.

A második nap reggeli után nyomban neki is vágunk az impozáns Nagyszalóki-csúcs megmászásának. A Királyorrig – ahol lélegzetelállító kilátás fogad – ismét sűrű fenyvesben haladunk, majd végig a szép – és olykor szeles – hegygerincen haladunk, többnyire jól járható ösvényen. A végén meredekebbé válik a terep, s nem kizárt, hogy hágóvasat is csatolnunk kell a lábunkra. A csúcson elfogyasztjuk a jól megérdemelt csúcscsokinkat, kifújjuk magunkat és gyönyörködünk a panorámában.
1200 m szintemelkedés és nagyjából 7 órányi gyaloglás vár ránk, késő este érünk vissza Budapestre - kellemes fáradtsággal tagjainkban és fölemelő élményekkel bensőnkben.